Net als in bad

12 juni 2009 - Ko Tao, Thailand

HA!! Wat nou 10 dagen in retraite? Niks ervan. Het is wel lastig hoor ;) om te kiezen waar we heen moeten. Het enige dat we weten is dat we richting Maleisië gaan. En dat is nog best een afstand vanaf Hua Hin. Dus we moesten gaan kiezen. Wel of niet naar een eiland? En zo ja, welke kant dan? Oost of west? Ja ja, de moeilijke keuzes van Ans en Bas.

We besloten om naar Chumphon te gaan. Geen treinreis van meteen 7 uren, maar een slordige 4 ½, én een stadje waar je vanuit makkelijk naar Ko Tao zou kunnen. Nu zijn we vorig jaar ook op dit eiland geweest, maar toen zag het er door de moessonregen vooral heel grijs uit. De Spa, de medische post (Bas en zijn vinger?!) en de eettentjes waren top, dat wisten we al.

We dachten echter dat Chumphon ook wel leuk zou zijn om 2 dagen te blijven. Een minimum van 2 nachten per plek hebben we als ‘regel’ benoemd, omdat het anders zo gejaagd reizen wordt. Aangekomen in Chumphon, na een leuke lange reis in een trein met aantal gezellige oudere dames, bleek het een heel saaie stad te zijn. Niets te doen behalve de boot nemen naar Ko Tao. Na toch wel wat wikken en wegen; we zijn er toch al geweest? En het was toch ook duur? En…en… en… en… en:  besloten om de volgende boot te pakken naar jawel … Ko Tao!!! En mijn hemel! Wat is het toch een mooi eiland! We zitten zelfs in hetzelfde hutje als vorig jaar. Pal op het strand met een kleine veranda en uitzicht op zee. We hebben de hele dag een beetje op het strand gelegen, beetje omdraaien, lezen, water inlopen (alsof je een bad inloopt!) en weer terug liggen…voor de beweging een kwartiertje getennist met houten batjes. WOW wat was dit een goed besluit. En dan nog even over de zee hier: het is écht alsof je in bad ligt: warm water, gerimpelde handen, een beetje drijven, mijmeren en helemaal ontspannen. Alleen het uitzicht is anders dan in bad; wuivende palmbomen en een hagelwit strand, oh en natuurlijk de weidse zee om je heen.

We hebben al een beetje besloten om hier een paar dagen te blijven… alleen mag die irritante Amerikaan van hiernaast dan wel opzouten hihi…een mens moet toch iets te zeiken hebben natuurlijk! ;-)

1. Siem, Fem, Kaj en Liv:
    16 juni 2009
  2. Anouk:
    18 juni 2009
    Lieve Bas en Ans,

Als ik jullie verhalen lees swijmel ik weg en denk ik geweldig! Ik verheug me op de volgende verhalen. Geniet ervan!

groetjes Anouk