Heerlijk zalig leven

19 juni 2009 - Ko Phangan, Thailand

We beginnen aardig te wennen aan ons nieuwe leventje. Het is echt heerlijk om gewoon niks te moeten en te hoeven. Ja , opstaan, zwembroek aan, zonnebril op, en naar het strand lopen. Of naar een zwembad met uitkijk op zee. Daar schrijven we dit nu (zie ook foto).

We zitten op Ko Phangan, een eiland naast Ko Tao. We zijn hier 4 dagen geleden naar toe  verkast. Na een aantal dagen Ko Tao waren we wel benieuwd naar een ander strand en andere omgeving.

We hadden de keus uit Ko Samui of Ko Phangan. Aangezien Ko Phangan bekend staat als relaxter, mede door de hoeveelheid jongeren die hier heen gaan vanwege de Full Moon Parties, hebben we besloten om de boot daarheen te pakken. Bij aankomst kregen we onze eerste ervaring met mensen die iets van je willen. “Hotel? Taxi? Sir? Taxi ? “ En dan met zijn tienen tegelijk… Ondanks onze relax modus was dit wel weer wat heftig. Een teken dat we toch nog wel wat meer rust nodig hebben ;) .

Op Ko Phangan heb je verschillende stranden waar je heen zou kunnen. Het bekendste strand is op Haad Rin. Het is de Sunrise Beach. Hier worden alle Full Moon Parties gehouden. Aangezien we niet direct ons wilde storten in het feest gedruis zijn we eerst naar Hat Yao gegaan. Een klein strandje noordelijker op het eiland. Erg leuk hostel gevonden waarbij een heerlijk Frans Thais restaurant zat. 2 rustige dagen gehad met heerlijk eten, lekker gezwommen in het zwembad en veel geslapen. Maar…. Het was wel wat saai. Er gebeurde bar weinig.

Hop naar Haad Rin! En daar zitten we nog steeds. Wat een festijn! We hebben eer heerlijk hutje met uitzicht op zee, een zalig zwembad voor onszelf (laag seizoen!) en het is gewoon elke avond feest hier. Overal op het strand zijn er strand tenten die harde muziek draaien en waar mensen helemaal los gaan. En het is gewoon gezellig! We zijn ook al Nederlanders tegen gekomen (Bjorn en Jelle, beide al maanden aan het reizen en alleen maar aan het feesten) en tja dan vind je elkaar toch steeds weer. Gisteravond rustig aan gedaan (worden natuurlijk wel een dagje ouder), maar vanavond gaan we denk ik weer los. Eerst nog maar even bij bruinen en een tukje doen…. Wat een heerlijk zalig leven…

1. Sander:
    19 juni 2009
    Hey Bans! Ik zie nu al 2 gemiste oproepen via Skype... We lopen elkaar iedere keer mis volgens mij.
    Klinkt allemaal wel erg goed waar jullie daar mee bezig zijn.
    In ieder geval een stuk relaxter dan hiero.

Geniet er nog van en ik drink zo een bierjte op jullie (Het is hier vrijdag bier uur, hè.;-))
  2. marjan:
    19 juni 2009
    Zow, ik zie dat ik al helemaal achter loop met jullie blog. Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!

Mijn leven lijkt op dit moment wel wat op dat van jullie, maar dan in een achtertuin in Hilversum. Ik trek mijn bikini aan en ga lekker met een boekje in de tuin liggen. Veel meer kan ik nog niet. Ik herken dat gevoel dan ook, dat je echt ff tot rust moet komen, want je wilt zoveel doen. Maar zo te lezen gaat het relaxen en genieten jullie steeds beter af.

trouwen bij full moon, denk ik aan mannen die hun billen laten zien...gaan jullie naar dat soort feestjes? of heb ik gewoon een zieke geest?

liefs en ik blijf jullie verhalen volgen
    Marjan
  3. Esther:
    20 juni 2009
    Hoi,

Nou wat een leventje zeg, geweldig! De foto's zijn ook echt spectaculair, wauw wat mooi allemaal!
    Ik zou zeggen geniet ervan en neem het ervan!!

groetjes Esther
  4. Jelle:
    22 juni 2009
    Toppers!

Het was vrij lastig om een leuk restaurantje te vinden met (1) een goede film en (2) relaxte stoelen of banken. Zodoende zijn we rond 22.00 uur neergestreken in de hotelkamer van Tycho en Yannic, om rond middernacht als een blok in slaap te vallen. Vanavond 'Black Moon', Bjorn verkast morgen rustigerwijs richting Bangkok (en Amsterdam) en een dagje later gaan Yannic, Tycho en ik richting Ko Phi Phi. Dit zal qua 'paradijselijke eilanden' onze eindbestemming worden. Anyway, wij vonden het erg gezellig om jullie te ontmoeten! Wat mij betreft gaan we volgend jaar absoluut een borrel doen in Groningen. Ik houd jullie site dan ook zeker in de gaten!

Veel (reis)plezier toegewenst en geniet van alles!

Liefs,

Jelle
  5. Jolanda:
    22 juni 2009
    Hallo Ans en Bas,

Kwam via linkedin op jullie blog. Leuk om te volgen.

Heel veel plezier, succes en onthaast ze!

Groetjes Jolanda
  6. Marg:
    23 juni 2009
    Oooooooooooooooh dat is fijn daar he?
    Alleen maar feestjes op het strand, heerlijk.

Geniet geniet en geniet, ik vond het super daar (voor even ;))
  7. Rob:
    23 juni 2009
    Hé A & B, geweldig om jullie te volgen. Die Wat, waar jullie zijn geweest hebben wij ook eens bezocht. Allen moesten wij toen een dag of vijf later weer naar huis. Fijn om te lezen dat jullie je draai steeds meer lijken te vinden. Het is ook wel een probleem aldoor dat genieten van zoveel vrije tijd... Maar blijf dat vooral doen.. Groeten Rob
  8. Ot:
    24 juni 2009
    Oeoeoeoeoeooeoeh!!! Wat geweldig!! Ben zelfs vanuit hier (regenachtig ZA) stik jaloers! Volgende week naar Mozambique, hoop ik jullie ook weer wat strandplaatjes te kunne sturen. Hier gaat ie ontzettend goed - ga nog niet naar huis, nog lange niet nog lange niet!

Heel veel liefs en geniet!!

PS Ik mis jullie!!
  9. Johannes en annie:
    24 juni 2009
    Ha Bas en Ans,

Wat leuk te kunnen zien waar jullie zijn, wat jullie zoal doen.....feesten, rusten, lekker eten, lekker genieten, heerlijk! gewoon doorgaan!
    Pake en beppe hebben ook al een fototje gekregen van jullie, dus zij blijven zo ook mooi op de hoogte.
    verder hier alles goed, dorpsfeest gehad, dus ook lekker even gefeest!
    dikke tutten fon johannes en annie en kids