Please, not spicy thank you

23 juni 2009 - Nakhon Si Thammarat, Thailand

Wow…na 7 dagen zonnen, boeken lezen, lekker eten, dobberen in het zwembad, zonsondergangen kijken vanuit de hangmat van ons balkon, bier drinken, tot diep in de nacht dansen op de beats van de strandtenten op Ko Pangang zijn we helemaal relaxed. Werk, stress, regelen en organiseren….het lijkt alsof dat veel langer dan twee weken geleden is dat we daar druk mee waren.

Kortom: tijd voor wat cultuur. Dus gisterochtend nog een laatste duik in zee genomen. Om vervolgens met een taxi, een boot en een busje terecht te komen in Nakhon Si Thammarat. Vandaag hebben we de grootste Wat (Thais voor tempel) van Zuid Thailand bekeken samen met een paar monniken en Thaise toeristen. En yep, dit is weer het echte leven! Hier zijn WIJ de bezienswaardigheid. Er is hier geen toerist te bekennen, dus mensen staren ons aan op straat. En toen we langs een school liepen hingen ze allemaal uit het raam te gillen en zwaaien. Hilarisch! Maar ook wel een beetje een cultuurshock, bij restaurantjes staat amper iets in het Engels omschreven, dus met ‘please, not spicy, thank you’ hopen we iets eetbaars te krijgen. En … dat lukt heel goed zelfs, het eten is hier weer een feest. Morgen weer met een busje door richting Maleisië. Doei en thanks voor de leuke reacties! Ans & Bas

1. Wiebe:
    24 juni 2009
    He Ans en Bas,

Ik was al stikjaloers en nu ik jullie berichten lees wordt dat alleen maar erger. Het leuke is wel dat ik in al die plaatsen waar jullie over schrijven ook ben geweest (Ko Tao, wat een paradijs...). Misschien blijft dat nog even zolang jullie in Azie zijn en is het voor mij hier een feest van herkenning. En nu? Palau Perhentian is ook een paradijs, toen wij er waren zelfs vrijwel onbewoond.
    Succes en geluk verder, ik lees met je mee!
    Groet,

Wiebe

(PS AEGON? business as usual)
  2. Ca:
    Laiverd,
    Volgens mij een dag te laat maar daarom niet minder gemeend: GEFELICITEERD!!!! Ga er vanuit dat jullie het glas al geheven hebben. Hoe voelt dat nu? Je verjaardag vieren middenin een oneindige vakantie? De beste ooit? Geniet er van en van elkaar. grote verjaardagskus
    C
  3. Siem, Fem, Kaj en Liv:
    29 juni 2009
    volgens mij precies op tijd (Nederlandse tijd)

Gefeliciteeeerd!!

Fem, Siem, Kaj en Liv
  4. Marileen:
    Hoi Ans&Bas!

Ook even een berichtje van mij. Zo aan de verhalen en de foto's te zien, vermaken jullie je prima! Ik blijft het een te gekke en super dappere actie vinden. Zo even 9 maanden weg van alles en iedereen. Geniet er van!

en nog gefeliciteerd?!
  5. lizzy:
    29 juni 2009
    gefeliciteerd beste Bas, geniet van je relaxt leventje
    ;-) kus
    Lizzy
  6. Anja, Nienke en Erwin:
    29 juni 2009
    Bas van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!
    Nog veel plezier saampjes met jullie aankomende avonturen....

Groeten uit Schagen