Nasi voor Ans en Bassie

29 juni 2009 - Langkawi, Maleisië

Is toch wel een vreemd gevoel. Liggend op een strand met een kater en twee Engelse dames die aan het strand bowlen zijn. Ik ben jarig en we zitten op Langkawi , een eiland in Maleisië. En het is echt heel leuk en gezellig en relaxed en tja wat nog meer eigenlijk. Het is gewoon goed. Dat is het. Ans en ik hebben heel veel plezier en zijn erg gelukkig. We hebben lol met allerlei verschillende mensen met verschillende nationaliteiten maar ook gewoon met elkaar. We hebben gisteren een brommer (geen scooter volgens Ans) gehuurd. Voor de eerste keer hebben we op zo’n ding gereden. Het was eerst wel heel erg spannend omdat we het nooit gedaan hadden. Dit zag de dame van het verhuur bedrijf ook. “Please drive slowly.. please” En tja verstandig als we zijn hebben we dat natuurlijk gedaan. Met 30 km per uur hebben we het eiland bekeken. En het was heel leuk om met zijn 2en gezellig rond te rijden en beetje de boel te bekijken. We hebben het hoogste punt van het eiland bezocht en verder hebben we niet heel veel gedaan hier. Beetje strand hangen, bier drinken (tax free zone hier), lekkere nasi eten (ook als ontbijt!?) en ouwehoeren. Vooral praten met mensen uit Moslim landen vind ik ( Bas ) heel erg interessant. Het is gewoon heel fascinerend hoe zij hun leven inrichten en waarom ze bepaalde gewoontes hebben. Het is ook heeeeeel leuk om ze te shockeren met het feit dat mannen in ons land met elkaar mogen trouwen. Hilarisch gewoon. En oh ja: moslims zuipen gewoon bier.

We komen steeds meer in de reis mode en we genieten van elke seconde.

Morgen gaan we landinwaarts. We gaan naar de theeplantages van Maleisië, genaamd de Cameron Higlands. En daarna? Hmm misschien weer een eiland. Moeten natuurlijk wel relaxen he!!!

1. De 3 J's:
    29 juni 2009
    Gefeliciteerd Bas! Hele fijne dag, geniet ervan ( moet niet zo heel moeilijk zijn ).

Liefs de 3 J's
  2. Heit en Mem:
    Hallo lieverds,

Bas, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, deze verjaardag vergeet je nooit meer.
    Geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Lieve Ans en Bas, zo te horen hebben jullie nu je draai gevonden. Geniet er van en doe voorzichtig. (Dat moet er even achteraan) Dikke kus, heit en mem
  3. Katelijne:
    29 juni 2009
    Van harte gefeliciteerd! Wat een heerlijke manier (op die kater na dan..) om je verjaardag te vieren! Leuk om jullie reis een beetje te volgen, mooie herinneringen komen boven..(aantal bekende plekken). Je kunt je de twijfel voor de reis vast niet meer voorstellen, de 'rust' lijkt aardig snel gevonden. Het is dan ook paradijselijk, als ik die foto's zie. Ga zelf morgen ook weer op reis...Ter Apel, Veendam, Musselkanaal. Eerst nog even koken, afwassen en een wasje draaien. Daarna zal ik er eentje op je drinken. Ja, eentje.. morgen weer vroeg uit de veren. Blijf genieten, dan genieten we hier een beetje mee, ok! Cheers, Katelijne
  4. Pali:
    29 juni 2009
    Dag lieve stiefkinder! Bas van harte!Wat mooi te lezen en te zien hoe jullie genieten.Volgens mij hebben jullie nu echt de smaak te pakken.Fijn te lezen dat er ruimte komt voor andere culturen en Bas......dat shockeren......aan wie doet me dat ook al weer denken...... Ans ik hoop dat het lekker relaxed is in Ans.
    Ga zo door, vooral de brommer is een mooi vervoersmiddel!!!!
  5. P&S:
    Lieve Ans en Bas,
    Bas alsnog GEFELICITEERD met je verjaardag(better let as net)Zo te lezen genieten jullie met volle teugen!ga zo door en laat ons maar puffen in het o zo warme limburg.Geniet van alles en van elkaar!
    dikke knuffel,P&S
  6. Esther:
    Hoi,

Nog van harte gefeliciteerd!! Sorry wat te laat maar ja beter laat dan niet he! We kunnen nu hier ook genieten van mooi weer dus ik ben ietsje pietsje minder jaloers....

groetjes Esther
  7. Marg:
    30 juni 2009
    Goed, lekker laat maar als het goed is zijn jullie dadelijk de dagen toch wel kwijt:

Gefeliciteeeeeerd nog!

Klinkt heeeeeeeerlijk daar, hier inmiddels ook tropisch,
    maar iets minder uitzicht (systeemwandjes)

Kus!
  8. Sander:
    Hey ouwe.
    Gefeliciteerd he.
    Ik drink er hier eentje op jouw/jullie gezondheid.
    Keep it up en ik wacht af op jullie volgende beriggie!

Groetjes!
  9. Nona:
    30 juni 2009
    Nog van harte GEFELICITEERD!

En blijf genieten van jullie geweldige reis!
    Maar als ik jullie verhalen lees komt dat helemaal goed :D

Liefs, Nona
  10. Rob:
    1 juli 2009
    Hé Bansjes, Bas alsnog van harte, Ans natuurlijk ook. Helemaal niet bij stil gestaan eergisteren. Maar zo te lezen was het vast een verjaardag die je nooit meer vergeet en waarover je later als je echt oud bent nog vaak vertelt en aan terugdenkt. De Cameron Highlands zal wel jullie laatste uitstapje zijn, waarvan ik denk daar ben ik ook geweest. Ben benieuwd naar het vervolg en het is goed om te merken dat jullie steeds meer de tijd voor jullie zelf nemen en minder vaak achter dit log zitten. Blijf genieten en blijf gezond. Groet'n uut Maorum op dit moment ook warm en 26 graden. Rob
  11. Hennie Poortinga:
    2 juli 2009
    Allemachtig, wat een heerlijk leven! Geniet er lekker van!
    Groetjes,
    Hennie